30 نکته درباره آنورگاسمی در زنان + درمان برانگیخته نشدن خانمها

آنورگاسمی-در-زنان

رابطه جنسی خوب و رسیدن به ارگاسم برای ذهن و بدن زنان مفید است و هر زنی شایسته تجربه یک رابطه جنسی خوب است. اگر به اندازه قبل به ارگاسم نمی رسید و از رابطه خود راضی نیستید، نباید آنورگاسمی خود را از پزشکتان پنهان کنید.
اگر از اختلال ارگاسم رنج می برید حتما این مقاله را بخوانید. چون دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، جراح و متخصص زنان به نکات مهمی درباره علل و درمان آنورگاسمی پرداخته اند. برای دسترسی سریعتر به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

اختلال ارگاسم در زنان چقدر شایع است؟

زنان زیادی مثل شما در سراسر دنیا از آنورگاسمی رنج می برند. برای اطلاع از میزان رواج این عارضه می توانید نکات زیر را بخوانید:

1- اختلال عملکرد جنسی 30 تا 40 درصد از زنان را تحت تأثیر قرار می دهد. بیشتر این اختلالات مربوط به دو مشکل میل جنسی کم (سردمزاجی) و آنورگاسمی (علاقه داشتن به رابطه جنسی اما عدم توانایی در رسیدن مداوم به ارگاسم) است.

2- آنورگاسمی موقعیتی رایجترین شکل آنورگاسمی است که در آن زن در بعضی شرایط -مثلا رابطه دهانی- می تواند به ارگاسم برسد ولی در برخی شرایط دیگر مثل دخول، نه.

3- انورگاسمی اولیه در بین زنان کمتر شایع است. در این حالت زن هرگز ارگاسم را با هیچ فردی تجربه نکرده است.

4- اختلال آنورگاسمی در هر مرحله ای از زندگی ممکن است رخ دهد. ولی این مشکل بیشتر در اوایل ازدواج یا شروع زندگی جنسی فرد و یا مدتها بعد از یائسگی رایج است.

5- تنها 10 درصد از زنان به راحتی به اوج لذت یا ارگاسم می رسند و بیشتر خانم ها تظاهر به ارگاسم می کنند و برای رسیدن به اوج لذت با مشکل روبرو هستند یا ارگاسم قوی ندارند.

6- بسیاری از زنان به طور طبیعی در طول رابطه جنسی واژینال ارگاسم را تجربه نمی کنند. چون دهانه واژن آنها ممکن است نقطه حساس جنسی و تحریک پذیر آنها نباشد یا فاقد نقطه جی یا دارای نقطه جی کوچکی باشند و به همین دلیل موقع دخول نتوانند تحریک شوند و به ارگاسم برسند.

نکات مهم درباره علل آنورگاسمی زنان

علل اختلال ارگاسم در زنان بسیار متنوع است. مهمترین و رایجترین آنها عبارتند از:

7- سبک نامناسب زندگی زنان مثل: ورزش نکردن، مصرف الکل، کار فرسایشی و خستگی ناشی از آن، سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر و اختلالات خواب به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت باعث آنورگاسمی می شود.

8- تحقیقات مختلفی نشان می دهند که رسیدن به ارگاسم در زنان ارتباطی به سطح تحصیلات، مذهب، نژاد یا قومیت آنها ندارد. بلکه این مساله ای است که با احساس شادی زن در زندگی ارتباط دارد.

9- برخی از داروهای ضد افسردگی یا داروهای دیگری که برای کنترل سطح هورمون ها یا بیماریهای مزمن خود مثل دیابت مصرف می کنید، باعث کاهش حساسیت نواحی جنسی و آنورگاسمی زنان می شود.

10- بیماریهای مزمن مثل دیابت و فشار خون بالا، یائسگی یا کمبود برخی از هورمون های جنسی مثل استروژن وتستوسترون از رایجترین شرایط پزشکی هستند که بر ارگاسم زنان تاثیر منفی دارند.

11- ناآشنایی شما و پارتنرتان با نقاط حساس بدن و بی توجهی به آنها موقع دخول واژینال نقش بسزایی در تحریک نشدن زن و نرسیدن به ارگاسم دارد. برخی از این نقاط شامل منطقه جی در داخل واژن و کلیتوریس در بالای دهانه واژن هستند که به ارگاسم واژینال یا کلیتورال زنان کمک می کنند.

اختلال-ارگاسم-در-زنان

12- یکی از علل شایع اختلال ارگاسم در زنان، احساس درد موقع نزدیکی است که باعث مهار ارگاسم می شود. درد ممکن است ناشی از عفونت واژن، زخم و آسیبهای واژن، خشکی واژن یا از عوارض بیماریهایی مثل اندومتریوز، کیست تخمدان و التهاب لگن باشد.

13- خوب نبودن رابطه زوجین، احساس خوب نداشتن در مورد رابطه جنسی یا تجربه آزارهای جنسی و روابط خشن در گذشته از مهمترین علل روحی- روانی نرسیدن به اوج لذت جنسی در زنان هستند.

14- عدم تمرکز زن بر رابطه جنسی و فکر کردن به مسائل روزمره و مشکلات خود یا داشتن استرس و اضطراب حین نزدیکی، تاثیر منفی بر توانایی برانگیخته شدن زن و رسیدن او به ارگاسم دارد.

15- آنورگاسمی به خصوص در سنین بالا و بعد از زایمان های طبیعی می تواند به دلیل اختلال در عملکرد و سلامت واژن مثل خشکی واژن، گشادی واژن، بزرگ بودن لابیاهای مینورها و واژینیسموس (در زنان تازه عروس) باشد. این مشکلات واژینالی باعث می شوند حتی با وجود برانگیختگی و تحریک شدن زیاد، باز هم نتوانید ارگاسم را تجربه کنید. چون معمولا در این افراد دخول با درد و سوزش همراه است و مانع رسیدن به ارگاسم در زنان می شود.

برای درمان اختلالات ارگاسم در تهران شما هم می توانید از تخصص دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 77714405  تماس بگیرید.

روشهای درمان برانگیخته نشدن خانمها

در اینجا می توانید نکاتی را که خانم دکتر جوانمرد درباره درمان آنورگاسمی زنان به آنها اشاره کرده اند، بخوانید:

16- مشاوره با یک روان درمانگر برای درمان آن دسته از آنورگاسمی هایی مفید است که علت اختلال ارگاسم مربوط به مشکلات بین فردی زوجین، استرس و آزارهایی باشد که در گذشته دیده اید. روان درمانگر کمک می کند باروها شخصی و غلطی که مانع لذت بردن شما از رابطه جنسی می شوند، کنار بگذارید.

17- سکس تراپیست ها هم می توانند به آشنایی شما با اندام تناسلی، نقاط حساس، نحوه تحریک و برقراری رابطه جنسی به شما کمک کنند.

18- با تغییر نوع یا دوز داروهایی که باعث کاهش ارگاسم می شوند، می توان مشکل برانگیختگی زنان را برطرف کرد. همچنین با مصرف داروهای مسکن یا آنتی بیوتیک (با توجه به علت آنورگاسمی) می توانید علائم بیماریهای مزمنی که ارگاسم را مهار می کنند، تسکین دهید.

19- اگر هورمون تراپی برایتان مضر نباشد، با مصرف داروهای هورمونی می توانید سطح هورمون هایی که عملکرد جنسی شما را تغییر داده اند -مثل استروژن و تستوسترون- را تنظیم کنید. این روش به درمان برانگیخته نشدن خانمها کمک کرده و حساسیت واژن را برای رسیدن به ارگاسم بالا می برد.

20- استروژن تراپی (یک روش هورمونی) به درمان خشکی واژن به خصوص در دوران یائسگی کمک می کند. با روانکاری بهتر واژن با این روش، دردهای مقاربتی از بین می روند و آنورگاسمی در زنان درمان می شود. اما هورمون تراپی به دلیل عوارضی که دارد برای همه مناسب نیست و می توانید از روشهای جایگزین کمک بگیرید.

21- تغییر سبک زندگی هم می تواند به درمان اختلال ارگاسم کمک کند. مثلا: ترک سیگار، مواد مخدر و مشروبات الکلی؛ ورزش منظم به خصوص ورزشهایی که عضلات کف لگن را تقویت می کنند مثل تمرین کگل؛ استراحت بیشتر، تکنیک های کنترل تمرکز و پیدا کردن پوزیشن جنسی که در آن ارگاسم بیشتری حس می کنید و ….

تقویت-عضلات-کف-لگن-با-تمرینات-کگل

جدیدترین روشهای درمان آنورگاسمی در زنان

نکات زیر شما را با جدیدترین روشهای درمان اختلال ارگاسم در زنان و درمان برانگیخته نشدن آنها آشنا می کند:

22- بهترین جایگزین برای هورمون تراپی، استفاده از دستگاه لیزر واژن برای درمان آنورگاسمی در زنان است. این روش باعث می شود به طور طبیعی سلولهای لایه مخاطی واژن کلاژن سازی بیشتری کنند و با جوانسازی و بازسازی این لایه، روانکاری واژن به طور طبیعی بهتر می شود. درمان خشکی واژن با لیزر یک روش بدون عارضه، قطعی و سریع است.

23- اگر دچار عفونت قارچی مکرر واژن هستید و داروهای آنتی بیوتیک روی شما اثری ندارد، تنها روش قطعی درمان عفونت واژن مزمن، لیزر واژینال است که باعث افزایش روانکاری واژن و خروج میکروبهای آن و نیز تعادل در اسیدیته واژن می شود. بعد از درمان عفونت دیگر خبری از دردهای مقاربتی و اختلال ارگاسم نیست.

24- زنان یائسه معمولا بیشتر از زنان دیگر دچار آتروفی واژن (نازکی دیواره) می شوند. به همین دلیل موقع دخول سوزش و خونریزی دارند. با دستگاه آر اف واژن می توان تمام لایه های عضلانی دیواره واژن را تقویت کرد تا به استحکام و ضخامت طبیعی خود برگردند. با درمان آتروفی، برانگیخته نشدن خانمها هم درمان می شود.

25- برای درمان ارضا نشدن با دخول می توانید تزریق ژل به نقطه جی را برای تقویت این نقطه انجام دهید. چون برجستگی نقطه جی در داخل واژن موقع تحریک جنسی باعث ارگاسم با دخول می شود. بنابراین بعد از این تزریق، با دخول هم می توانید ارضا شوید.

26- عمل هودکتومی یا عمل زیبایی کلیتوریس هم نوعی جراحی برای کنار زدن کلاهک روی کلیتوریس است. بعد از این جراحی سبک، کلیتوریس برای لمس شدن بیشتر در دسترس است و ارگاسم کلیتورال قوی تری را می توانید تجربه کنید.

27- یکی دیگر از روشهای درمان آنورگاسمی در زنانی که گشادی واژن دارند، تنگ کردن واژن با آر اف واژن و یا روشهای جراحی مثل عمل واژینوپلاستی (تنگ کردن کانال) یا عمل پرینورافی (تنگ کردن دهانه واژن) است. در صورت اسکار یا پارگی در پرینه (بین مقعد تا دهانه واژن) می توانید همراه عمل پرینورافی، عمل پرینه پلاستی را نیز انجام دهید.

قبل-و-بعد-از-عمل-واژینوپلاستی-و-پرینورافی

28- اگر پیچش لابیاهای بزرگ موقع دخول علت درد شما موقع نزدیکی است، با انجام عمل زیبایی واژن یا همان عمل لابیاپلاستی می توانید این مشکل را کاملا و برای همیشه برطر ف کنید.

29- زنانی که علت برانگیخته نشدن یا آنورگاسمی آنها بیماری واژینیسموس (عدم دخول یا بیماری دخول دردناک) است، با دستگاه آر اف می توانند درمان قطعی واژینیسموس را انجام دهند. در این روش امواج آراف کمک می کند موقع دخول، عضلات واژن دچار اسپاسم نشوند و دخول بدون درد باشد.

30- اگر عدم تمرکز شما موقع رابطه جنسی مربوط به تصویر بدنی بدی است که از واژن خود دارید، در صورت نیاز می توانید با انجام کارهای زیبایی مثل روشن سازی واژن، تزریق چربی به واژن، تزریق ژل به لابیاها و عمل لابیاپلاستی، فرم واژنتان را بهبود دهید. این کارهای زیبایی با افزایش اعتماد به نفس و تمرکز بیشتر بر رابطه جنسی، اختلال ارگاسم را در زنان زیادی برطرف می کنند.

کلیه روشهایی که در این مقاله برای درمان آنورگاسمی به آنها اشاره کردیم، بعد از معاینه و تشخیص علت آنورگاسمی برای بیماران تجویز می شوند.

برای درمان اختلالات ارگاسم در تهران شما هم می توانید از تخصص دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 77714405  تماس بگیرید.

جمع بندی نهایی

اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی مشکلی است که باعث می شود زنان حتی در صورت برانگیختگی نتوانند ارضا شوند. این نوع اختلالات می تواند مربوط به مسائل پزشکی، وضعیت فیزیکی واژن یا مشکلات روحی و عاطفی زنان باشد.

با توجه به علت آنورگاسمی روشهای مختلفی برای درمان برانگیخته نشدن خانم ها و به ارگاسم نرسیدن آنها وجود دارد. این روشها عبارتند از مشاوره، دارو درمانی، هورمون تراپی یا انجام عمل های زیبایی مثل عمل لابیاپلاستی، عمل تنگ کردن واژن، عمل هودکتومی، تقویت نقطه جی با تزریق ژل، تغییر پوزیشن جنسی و سبک زندگی بهتر.

اگر سوالی درباره آنورگاسمی زنان و درمان آن دارید، در بخش نظرات می توانید از ما بپرسید.

5/5 - (1 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *