احتمال بارداری بدون دخول با پیشاب

احتمال بارداری بدون دخول با پیشاب

احتمال بارداری بدون دخول با پیشاب چقدر است؟ این یکی از سوالات بحث برانگیز در بین بسیاری از دخترانی است که هنوز باکره هستند و یا زنانی که به دلیل ترس از بارداری تمایلی به برقراری رابطه جنسی دخولی ندارند. اینکه مایع پیشاب یا همان مایع قبل از انزال چقدر می تواند باعث بارداری شود، یکی از مسائلی است که فکر خیلی از دختران جوان را درگیر کرده است! آیا اصلا مایع پیشاب اسپرم دارد؟ احتمال بارداری بدون دخول چند درصد است؟ کیا بدون دخول باردر شدن؟! همه اینها سوالاتی هستند که قرار است در این مقاله به آن ها پاسخ دهیم. برای دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فرآیند حاملگی چگونه است؟

قبل از اینکه به همه سوالات جواب دهیم، بهتر است اول از همه بررسی کنیم که فرآیند حاملگی چگونه است؟ در هنگام آمیزش جنسی، میلیون ها اسپرم در مایع منی مرد وجود دارد که رها می شود. اسپرم ها در پیشاب به ندرت هستند ولی این به این معنا نیست که در پیشاب هرگز اسپرمی وجود نداشته است! برای شروع فرآیند حاملگی این اسپرم ها باید به عمق واژن تماس پیدا کنند. اسپرم ها از مسیر دهانه رحم به طرف رحم و از آنجا به لوله های شیپوری می رسند.

بدن زنان در روز چهاردهم قاعدگی یک تخمک آزاد شده داشته که از مسیر لوله شیپوری به سمت رحم می‌رود. اگر تخمک‌گذاری دقیقا در این زمان انجام شود، اسپرم مرد با تخمک زن تماس پیدا می‌کند. در غیر اینصورت اسپرم ها برای انتظار ورود به تخمک فقط تا 72 ساعت می توانند زنده بمانند و پس از آن از بین می روند.

فرآیند حاملگی

آیا مایع پیشاب اسپرم دارد؟

در سر آلت تناسلی مردان غددی وجود دارد که هنگام تحریک جنسی ماده بی رنگ و قلیایی ترشح می کند. این مایع قبل از انزال، همان پیشاب است که وظیفه اصلی آن پاکسازی آلت تناسلی از ادرار یا کم کردن خاصیت اسیدی ادرار است. آزمایش‌هایی که بر روی مایع پیشاب انجام شده است، نشان می دهد که درون این مایع شفاف اسپرم کمی وجود دارد. اما در حالت خاصی اسپرم می‌تواند وارد پیشاب شود و احتمال بارداری را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: قبل از بارداری چه کنیم؟ (معاینات و آزمایش های پیش از بارداری)

احتمال بارداری بدون دخول با پیشاب چقدر است؟

در تحریک جنسی مایع منی خارج می شود و تمام مجاری ادرار را پاکسازی می کند. پس از خروج مایع منی احتمال اینکه مقداری اسپرم درون آلت تناسلی مردانه وجود داشته باشد، زیاد است. اگر انزال صورت بگیرد و فرد پس از آن ادرار نکرده باشد، در تحریک دوم احتمال اینکه اسپرم در مایع پیشاب وجود داشته باشد، زیاد است. احتمال بارداری با مالش و زمانی که پیشاب با دهانه واژن تماس داشته باشد و به درون آن راه پیدا کند، افزایش می یابد.
با توجه به موارد گفته شده بارداری باید در شرایط زیر اتفاق بیفتد:

  • رابطه جنسی شما باید حداکثر ۳۶ ساعت بعد از تخمک گذاری و یا اینکه ۷۲ ساعت قبل از تخمک گذاری باشد.
  •  روزهایی که احتمال تخمک گذاری در زنان وجود دارد، فقط 10 روز در یک سیکل است.
  • بارداری در صورتی اتفاق می افتد که در این مدت اسپرم بتواند خودش را به لوله شیپوری رحم برساند.
  • در صورت باکره بودن دختر، اسپرم باید از سوراخ پرده بکارت عبور کند و خود را به داخل واژن برساند تا بارداری رخ دهد.

احتمال بارداری بدون دخول با پیشاب1

پیشگیری از بارداری بدون دخول

احتمال بارداری بدون دخول کم است چرا که اسپرم ها فقط مدت کمی می توانند در خارج از بدن مرد زندگی کنند. اما اگر به دنبال روش های پیشگیری از بارداری هستید و می خواهید رابطه جنسی ایمنی داشته باشید، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • در روزهایی که تخمک گذاری انجام می شود و احتمال بارداری فرد زیاد است، نباید رابطه جنسی برقرار شود. برای اینکه متوجه زمان تخمک گذاری شوید، بهتر است به علائم بدنتان، تغییرات فیزیکی و ترشحات رحمی توجه داشته باشید. دوره تخمک گذاری اغلب بین 12 تا 16 روز از عادت ماهیانه است.
  •  برای پیشگیری از حاملگی و بیماری هایی که از طریق رابطه جنسی انتقال پیدا می کنند، می توانید از کاندوم استفاده کنید.
  • استفاده از چسب های ضد بارداری که روی پوست قرار داده می شوند و هورمون های استروژن و پروژسترون آزاد می‌کند.
  • استفاده از اسپرم کش یا دیافراگم ها روشی موثر برای پیشگیری از بارداری است.
  • مصرف قرص های حاوی پروژسترون که مانع تخمک گذاری می شوند.

اگر در مورد روش های پیشگیری و عوارض و معایب آن اطلاعاتی ندارید، می توانید از مشاوره و تخصص خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل در این زمینه بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره تخصصی و رزرو نوبت با شماره 77714405-021 و 09213343021 تماس بگیرید.

پاسخ به سوالات متداول در مورد رابطه جنسی بدون دخول

در ادامه به سوالاتی جواب می دهیم که توسط بسیاری از افراد پرسیده می شود:

آیا آمیزش خاصی باعث حاملگی می شود؟

فرقی نمی کند چه نوع آمیزشی داشته باشید، در هر نوع رابطه جنسی محافظت نشده احتمال بارداری وجود دارد.

آیا مالش باعث حاملگی می شود؟

هرگونه مالش و تماس آلت های تناسلی با یکدیگر بدون کاندوم احتمال بارداری را افزایش می دهد.

آیا رابطه جنسی مقعدی باعث بارداری می شود؟

از آنجایی که دهانه واژن به مقعد بسیار نزدیک است، احتمال انتقال اسپرم ها از مقعد به واژن وجود دارد. هرچند که احتمال بارداری از رابطه مقعدی بسیار بعید بنظر می رسد.

آیا اسپرم از طریق لباس منتقل می شود؟

اگر لباس شما به طور کامل به اسپرم آغشته شود و با واژن تماس مستقیم داشته باشد، ممکن است اسپرم وارد واژن شود.

اگر رابطه جنسی نداشته باشم باز هم احتمال بارداری هست؟

اگر رابطه جنسی برقرار نشود و انزال در نزدیکی واژن اتفاق بیفتد و اسپرم به درون واژن وارد شود احتمال بارداری وجود دارد، ولی بسیار کم است.

شما هم می توانید در مورد روش های پیشگیری و جواب سوالاتتان از تخصص خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره تخصصی و رزرو نوبت با شماره 77714405-021 و 09213343021 تماس بگیرید.

اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات زیر همین مقاله مطرح کنید.

3.6/5 - (76 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *