آيا فيبروم باعث عقب افتادن پريود می شود؟

تاثیر-فیبروم-بر-قاعدگی

محل قرارگیری و سایز فیبروم در بروز علائم و عوارض فیبروم رحمی تاثیر زیادی دارد. یکی از رایجترین مضرات فیبروم رحم (نوع انترامورال و ساب موکوزال) مشکلات قاعدگی مثل پریود سنگین، دردهای شدید قاعدگی یا پریودهای طولانی است.
در ادامه، خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، جراح و متخصص زنان و زایمان به این سوال پاسخ می دهند که آیا علت تاخیر پریود در دختران مجرد و زنان می تواند فیبروم های رحمی باشد یا نه. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

چند روز تاخیر در پریود طبیعی است؟

سیکل قاعدگی در صورتی که فرد مشکل قاعدگی نامنظم نداشته باشد، به طور میانگین یک چرخه 26-28 روزه است. اگر ماه بعدی چند روز دیرتر پریود شوید، این تاخیر طبیعی است و جای نگرانی ندارد.
ولی اگر از خونریزی قاعدگی قبلی تان بیشتر از 38 روز گذشته و اقدام به بارداری نکرده یا مجرد هستید، این از علائم تاخیر در پریودی است. در این مواقع باید دنبال علت تاخیر پریود و درمان آن باشید.

آیا فیبروم باعث قطع پریود می شود؟

انواع فیبروم رحم مثل کیست های تخمدانی روی عملکرد هورمون استروژن و پروژسترون تاثیر می گذارند. بهم خوردن تعادل این هورمون ها باعث می شود چرخه قاعدگی مختل شده یا حتی پریودی آن ماه را از کاملا دست بدهید.
همچنین تاثیر فیبروم بر قاعدگی می تواند به صورت قاعدگی شدید و طولانی  (بیشتر از یک هفته) باشد یا اینکه خونریزی و لکه بینی بین دو سیکل را تجربه کنید. در صورتی که فیبروم ها باعث بهم خوردن تعادل هورمونی و قطع قاعدگی تان شده اند، باید هرچه زودتر برای درمان تاخیر پریود به متخصص زنان مراجعه کنید.

علائم-فیبروم-رحم

برای درمان غیرجراحی یا جراحی فیبروم در شرق تهران، شما هم می توانید به مطب خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، جراح و متخصص زنان و زایمان مراجعه و از تجربه ایشان در این زمینه بهره مند شوید. برای رزرو وقت با شماره 77714405-021 تماس حاصل فرمایید.

اگر سوالی در مورد درمان فیبروم ها یا قاعدگی نامنظم دارید، در بخش نظرات می توانید آنها را مطرح کنید.

3.3/5 - (70 امتیاز)