کربوکسی تراپی: بهترین درمان ترک شکم بعد از بارداری و زایمان

کربوکسی تراپی بهترین درمان ترک شکم

همزمان با رشد جنین، شکم مادر هم بزرگ و بعد از تولد نوزاد شکم کوچک می شود. حاصل این تغییرات ترک بارداری است که ابتدا قرمز هستند و با گذشت زمان سفید می شوند. البته این ترکها روی ران، سینه و باسن هم ایجاد می شوند و فقط مختص شکم نیستند. بسیاری از خانمها از ظاهر ناخوشایند این ترکها راضی نیستند و به دنبال درمان ترک حاملگی خود هستند. روشهای متعددی برای درمان ترک حاملگی وجود دارد. در این مقاله به موضوع ترک بارداری و درمان آن خواهیم پرداخت. برای دسترسی سریعتر به مطالب این مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

دلایل ایجاد ترک‌ بارداری

مادران بسیاری بعد از زایمان به دنبال درمان ترک بارداری هستند. هنوز دلیل قطعی برای بوجود آمدن ترک حاملگی ناشناخته است. اما متخصصان معتقدند به خاطر فشاری که به پوست وارد می شود، کلاژن پوست  شکسته شده و منجر به ایجاد ترک حاملگی می شود. برخی از دلایل ایجاد ترک بارداری عبارت است از:

  • رشد سریع و ناگهانی پوست
  • کشیدگی پوست
  • تغییرات هورمونی که منجر به کاهش فیبرهای کلاژن پوست و پایین آمدن کیفیت آنها می شود. در نتیجه کلاژن شکسته می شود.
  • علاوه بر بارداری، بیماریهای زمینه ای و مصرف داروهای کورتونی نیز باعث ایجاد ترک های پوستی می شوند.

البته در ایجاد ترک حاملگی وراثت نیز نقش دارد. مثلا این ترکها در بعضی از نژادها مثل نژاد قفقازی بیشتر دیده می شود. اطلاع از ترک حاملگی در مادر، خاله و خواهر نیز می توانید حدس بزنید که شما هم دچار ترک بارداری می شوید یا خیر.

دلایل ایجاد ترک بارداری

پیشگیری از ترک شکم بعد از زایمان

به کمک برخی روشها می توانید از ترک شکم بعد از زایمان جلوگیری کنید یا مقدار این ترکها را کاهش دهید. مثلا برای پیشگیری از ترک حاملگی می توانید از درمان های ساده خانگی مثل کره‌ی کاکائو، روغن ویتامین E یا مرطوب‌کننده‌ های غلیظ استفاده کنید. سایر روشهای پیشگیری عبارتند از:

  • استفاده از کرم‌های مخصوص بارداری
  • استفاده از ضدآفتاب: آفتاب ترک های پوستی را مشخص تر می کند و کلاژن پوست را از بین می برد.
  • آبرسانی پوست با مرطوب کننده ها بعد از استحمام
  • نوشیدن آب به مقدار زیاد و خوردن مواد مغذی در بارداری
  • ورزش منظم
  • کنترل وزن و جلوگیری از تغییرات ناگهانی در وزن بدنتان
  • مصرف روغن ویتامین E، روغن زیتون، آلوئوورا و روغن جوانه گندم قبل از ایجاد ترک
  • کاهش مصرف قهوه، چای، و نوشابه (چون باعث کم شدن آب بدن می شوند)

استفاده از مرطوب‌کننده، ویتامین C و روغن های گفته شده در بالا در محل هایی  که احتمال دارد با حاملگی و بعد از زایمان دچار ترک شوند علاوه بر پیشگیری تا حدی به درمان ترک حاملگی نیز کمک می کنند.

اگر بعد از زایمان دچار ترک پوست شکم، ران یا سینه شده اید، برای درمان آن می‌‌توانید از تخصص خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل در این زمینه بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره تخصصی و رزرو نوبت با شماره 77714405-021 و 09213343021 تماس بگیرید.

راههای درمان ترک شکم بعد از زایمان

برای درمان ترک شکم بعد از زایمان راههای مختلفی وجود دارد. مواد گیاهی، جراحی و روشهای غیر جراحی زیای وجود دارند که می توانند به ترمیم پوست شکم بعد از زایمان کمک زیادی کنند. در برخی از این روشهای درمانی برای دیدن نتیجه درمان چند ماه باید صبر کنید. اما خوشبختانه روشهای درمانی سریعتری نیز وجود دارند. برخی از راههای درمان ترک شکم بعد از زایمان عبارت است از:

راههای درمان ترک شکم بعد از زایمان

  • درمان خانگی ترک شکم بعد از زایمان: شما می توانید از روغن بادام، روغن نارگیل، روغن کرچک، آلوئه ورا، روغن اسطوخودوس، عسل، آبلیمو، کره کاکائو و غیره برای درمان خانگی ترک شکم بعد از زایمان استفاده کنید. برخی از این مواد به صورت ماسک و یا ترکیب با یکدیگر استفاده می شوند. برای دیدن نتیجه درمان چند ماه باید به طور مرتب از آنها استفاده کنید.
  • از بین بردن ترک شکم با طب سوزنی: در این روش برای ترمیم پوست شکم بعد از زایمان به کمک سوزن استریل سوراخ های ریزی در پوست ایجاد می شود که کلاژن سازی پوست را تحریک می کنند. برای اثر بخشی بیشتر این روش آن را همراه با PRP انجام می دهند.
  • کرم ترک پوست بعد از زایمان: از کرم‌های موضعی برای تقویت کلاژن سازی استفاده می شود. مصرف این کرم ها به از بین بردن ترک شکم به طور کامل کمک نمی کند ولی تا حدی ترک حاملگی را بهبود می بخشد.
  • درمان ترک شکم بعد از زایمان با لیزر: این روش درمانی یک روش نسبتاً جدید برای از بین بردن ترک شکم بعد از زایمان است. لیزر می تواند پوست محل ترک را تحریک کند تا کلاژن و الاستین جدید بسازند. در نتیجه پوست این نواحی صاف تر و سفت تر می شوند. برای درمان ترک شکم بعد از زایمان با لیزر باید جلسات درمانی متعددی داشته باشید.
  • درمان ترک های پوستی با کربوکسی تراپی: این روش بهترین درمان ترک شکم بعد از زایمان است. در کربوکسی تراپی، گاز دی اکسید کربن که یک ماده کاملا طبیعی است به ترک های بارداری تزریق می شود. این روش درمان قطعی ترک شکم بعد از زایمان است و تا 70 درصد می تواند ترک حاملگی را برطرف کند.

درمان ترکهای پوستی با کربوکسی تراپی

تاثیر کربوکسی تراپی برای ترک پوست

این روش بهترین درمان ترک شکم بعد از زایمان است. کربوکسی تراپی برای تراپی برای ترک پوست باعث ایجاد مویرگ های جدید در ناحیه تحت درمان می شود. در نتیجه، گردش خون و مقدار مواد مغذی و اکسیژن در ناحیه ترک پوستی بیشتر می شود. این مسئله باعث  ایجاد کلاژن جدید و بازسازی پوست در نواحی ترک حاملگی می شود.

مزایای کربوکسی تراپی ترک پوست

به طور کلی کربوکسی تراپی ترک پوست بعد از زایمان یک روش درمانی بدون عوارض جانبی است. از مزایای درمان چروک روی شکم بعد از زایمان با کربوکسی تراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان قطعی ترک شکم بعد از زایمان
  • سرپایی
  • مانع از افتادگی پوست می شود.
  • رنگ پوست را با کشیدن آن کم می کند.
  • بهبود کیفیت و استحکام پوست شکم
  • بدون دوره نقاهت و مراقبت های طولانی

برای نتیجه بهتر و سریع تر می توان این روش را همراه با روش های درمانی دیگری که پزشک توصیه می کند، استفاده کرد.

اقدامات قبل از درمان ترک پوستی با کربوکسی تراپی

اگر قصد دارید برای درمان خطوط شکم بعد از زایمان از کربوکسی تراپی استفاده کنید، قبل از انجام کربوکسی تراپی باید پزشک شما را معاینه کند. بعد از انجام معاینات، پزشک می تواند در مورد تعداد جلسات و حجم دی اکسید کربنی که برای تزریق نیاز دارید، تصمیم بگیرد.

مراقبت بعد از درمان ترک پوستی با کربوکسی تراپی

اگر از کربوکسی تراپی برای درمان چروک روی شکم بعد از زایمان استفاده می کنید، دوره نقاهت بعد از درمان نخواهید داشت. تنها نکته ای که بعد از درمان ترک پوستی با کربوکسی تراپی باید به آن توجه کنید این است که نباید تا 4 ساعت بعد درمان، پوست شکم مرطوب شود. به همین دلیل تا 4 ساعت بعد از کربوکسی تراپی ترک پوست نباید استحمام کنید یا به استخر، سونا و جکوزی بروید.

مراقبتهای بعد از کربوکسی تراپی ترک شکم

عوارض کربوکسی تراپی برای ترک پوست

خانمهایی که می خواهند درمان ترک پوستی با کربوکسی تراپی را انجام دهند، باید بدانند که در ناحیه تزریق دی اکسید کربن کمی احساس درد و سوزش خواهند داشت. این مسئله نگران کننده و جدی نیست و به سرعت برطرف می شود. تاکنون عوارض جانبی کربوکسی تراپی ترک پوست شکم بعد از زایمان گزارش نشده است. بنابراین بدون نگرانی می توانید برای درمان خطوط شکم بعد از زایمان از این روش درمانی استفاده کنید.

اگر بعد از زایمان دچار ترک پوست شکم، ران یا سینه شده اید، برای درمان آن با کربوکسی تراپی می‌‌توانید از تخصص خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل در این زمینه بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره تخصصی و رزرو نوبت با شماره 77714405-021 و 09213343021 تماس بگیرید.

تعداد جلسات کربوکسی تراپی برای ترک پوست

برای درمان ترک شکم بعد از زایمان باید جلسات متعددی کربوکسی تراپی را انجام دهید. تعداد جلسات و مدت درمان در افراد مختلف متفاوت است و بستگی به شدت ترک ها دارد. تعداد جلسات درمان بعد از معاینه پزشک تعیین می شود. کربوکسی تراپی برای ترک پوست شکم را می توان هفته ای دو بار انجام داد.

هزینه کربوکسی تراپی ترک پوست بعد از زایمان

مواردی مانند تعداد جلسات، پزشک، محل انجام درمان، شهر محل درمان، شدت ترک ها که زیاد یا کم باشند و … در تعیین هزینه کربوکسی تراپی ترک پوست تاثیر گذار هستند. برای اطلاع از هزینه درمان ترک های پوستی با کربوکسی تراپی باید توسط پزشک مورد نظرتان معاینه شوید. همچنین اگر همزمان با درمان ترک حاملگی بخواهید تنگ کردن واژن، روشن سازی واژن، لابیاپلاستی، کربوکسی تراپی واژن و دیگر عمل های زیبایی زنان را انجام دهید به هزینه کربوکسی تراپی تان اضافه می شود.

هزینه کربوکسی تراپی ترک پوست بعد از زایمان

سوالات پر تکرار درباره درمان خطوط شکم بعد از زایمان

سوالات زیر معمولا در مورد درمان ترک های روی شکم بعد از زایمان با کربوکسی تراپی پرسیده می شوند که به همراه پاسخ آنها در ادامه آورده شده است:

ترک حاملگی برای همه زنان اتفاق می افتد؟

خیر. تمام خانم ها ترک بارداری را تجربه نمی کنند. مادرانی که سریعتر از بقیه شکم شان رشد می کند بیشتر در معرض ترک پوست بعد از حاملگی هستند. همچنین مادرانی که طی بارداری به طور مرتب پوست خود را مرطوب می کنند ترک پوستی کمتری بعد از زایمان دارند.

چند جلسه برای رفع ترک شکم بعد از زایمان باید کربوکسی تراپی انجام دهم؟

برای رفع ترک شکم بعد از زایمان با کربوکسی تراپی ممکن است تا 10 جلسه نیز به درمان نیاز داشته باشید. تعداد جلسات بستگی به ناحیه تحت درمان و شدت ترک پوست بین خانم ها متفاوت است.

آیا کربوکسی تراپی برای ترک پوست شکم بعد از زایمان، درمان سالانه هم دارد؟

بعد از پایان جلسات درمان ترک های روی شکم بعد از زایمان با کربوکسی تراپی، می توانید برای ممانعت از بازگشت ترک ها تا چندین سال، درمان های دوره ای سالیانه را انجام دهید.

چرا بعضی خانمها بعد از کربوکسی تراپی ترک پوست دچار کبودی می شوند؟

کربوکسی تراپی برای ترک پوست شکم بعد از زایمان عوارض جانبی ندارد. گاهی به ندرت قرمزی یا کبودی جزئی ایجاد می شود. اگر درمان را زیر نظر متخصص زنان انجام دهید هیچ عارضه ای نخواهید داشت.

چنانچه در مورد درمان ترک های پوستی با کربوکسی تراپی سوال دیگری دارید، می توانید آن را در بخش نظرات زیر این مقاله با ما در میان بگذارید.

3.6/5 - (16 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *