مرکز تخصصی واژینیسموس در شرق تهران (تهرانپارس)

مرکز-واژینیسموس-در-تهرانپارس

واژینیسموس نوعی اختلال دخول و درد جنسی است که باعث ناراحتی یا اضطراب زن در رابطه جنسی واژینال یا دهانی می شود. اگر موقع دخول و نزدیکی دچار مشکل می شوید و یا هنوز بعد از ازدواج همچنان دختر هستید، این مقاله را حتما بخوانید. برای دسترسی سریعتر به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

انواع واژینیسموس

انواع واژینیسموس بسته به علت بیماری، نحوه و زمان ظاهر شدن علائم به چهار دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

واژینیسموس اولیه: فرد تمام عمر خود واژینیسموس داشته و از همان اولین رابطه جنسی یا تامپون گذاری متوجه ناتوانی در دخول و درد واژن شده است.

واژینیسموس ثانویه: زمانی اتفاق می افتد که دخول واژینال در گذشته راحت بوده اما بعداً دردناک یا غیرممکن شده است.

واژینیسموس کلی: اختلالی است که در آن علائم واژینیسموس مختص به زمان دخول نیست بلکه در تمام موقعیتها مثلا موقع معاینه لگنی، تامپون گذاری، ورود انگشت و … رخ می دهد.

واژینیسموس موقعیتی: علائم واژینیسموس فقط در بعضی موقعیت ها رخ می دهد مثلا فقط موقع دخول. ولی در بقیه حالات مثلا معاینه لگنی فرد هیچ مشکلی ندارد.

درجات واژینیسموس

نه تنها بیماری دخول دردناک به انواع مختلف تقسیم بندی می شود بلکه، این بیماری را می توان بر اساس شدت علائم آن طبقه بندی کرد. گریدهای واژینیسموس عبارتند از:

درجه یک: می توانید معاینه لگنی را انجام دهید. شاید سر آلت هم بتواند وارد شود ولی نفوذ کامل آلت ممکن نیست.

درجه دو: نمی توانید موقع نزدیکی و معاینه لگن آرام باشید.

درجه سه: نه تنها نزدیکی و معاینه ممکن نیست، بلکه باسن از روی میز معاینه بلند می شود تا جلوی معاینه را بگیرید.

درجه چهار: در این درجه، علاوه بر علائم گرید قبلی، ران ها محکم بهم فشرده می شوند تا واژن لمس نشود.

درجه پنج: این گرید به ندرت رخ میدهد اما شدیدترین گرید است که در آن بیمار دچار لرزش شدید، گریه، تهوع، استفراغ یا غش می شود.

دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، جراح و متخصص زنان، موقع معاینه لگنی گرید واژینیسموس بیمار را تعیین و با توجه به شدت علائم بهترین روش درمان را تجویز می کند.

چگونه متوجه شوید که واژینیسموس دارید؟

علائم واژینیسموس بسته به گرید آن ممکن است خفیف، متوسط یا شدید باشد. بر اساس این علائم می توانید متوجه واژینیسموس خود شوید:

  • ناتوانی در انجام معاینه لگنی، قرار دادن تامپون، انگشتان یا گشاد کننده های واژن (دیلاتور)
  • درد، سوزش و ناراحتی لگن با نفوذ هر چیزی به واژن
  • ناتوانی در داشتن رابطه جنسی کامل با دخول
  • علائم روحی و روانی مثل احساس شرم، خجالت، ترس و اضطراب موقع دخول

با مراجعه به متخصص زنان می توانید از واژینیسموس خود و گرید آن مطمئن شوید.

واژینیسموس برای زنان و مردان چه احساسی دارد؟

زنانی که دچار بیماری واژینیسموس هستند، این اختلال را به صورت سفت شدن عضلات اطراف واژن و درد خفیف یا شدید حس می کنند. مردان نیز دخول را به صورت خوردن به یک مانع سخت مثل دیوار آجری توصیف می کنند.

علت اصلی واژینیسموس دختران و زنان

علت اصلی واژینیسموس، قفل شدن واژن به محض نفوذ چیزی به واژن است. این حالت به دلیل انقباض غیرارادی (یا سفت شدن) عضلات کف لگن که دهانه ورودی و ابتدای کانال واژن را احاطه کرده اند، رخ می دهد.

انقباض این عضلات باعث باریک شدن واژن و دخول دردناک یا غیرممکن در زنان می شود. هنوز علت اصلی این انقباضات مشخص نشده ولی تصور می شود عوامل زیر در ایجاد واژینیسموس موثر باشند:

  • ترس از درد موقع دخول
  • ترس از بارداری یا زایمان
  • اختلالات عملکردی کف لگن
  • سابقه سوء استفاده جنسی یا رابطه خشن
  • احساس شرم از رابطه جنسی یا نگرش های منفی در این مورد
  • عدم آموزش جنسی دختران یا آموزش های مذهبی یا قومیتی سخت در مورد رابطه جنسی

آسیب به واژن موقع زایمانهای طبیعی قبلی، تصادفات یا جراحی های لگنی سابق هم می تواند در بروز واژینیسموس ثانویه موثر باشند.

علت-اصلی-واژینیسموس

برای درمان قطعی واژینیسموس در شرق تهران شما هم میتوانید از تخصص دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره 77714405-021 تماس بگیرید.

اثرات و عوارض بیماری دخول دردناک

خانم هایی که به بیماری واژینیسموس یا دخول دردناک مبتلا هستند، معمولا مشکلات زیر را تجربه می کنند:

  • افسردگی و احساس انزوا
  • اضطراب و احساس شرم
  • مشکلات زناشویی به دلیل عدم ارتباط جنسی و احتمال طلاق زوجین
  • سخت باردار شدن و نیاز به روشهای بارداری بدون دخول مثل تزریق اسپرم با سرنگ
  • این خانم ها نمی توانند بعضی از مراقبت های دوران بارداری و یا معاینات لگنی حیاتی مثل غربالگری های سرطان دهانه رحم با پاپ اسمیر را انجام دهند.

به همین دلیل درمان قطعی واژینیسموس اهمیت دارد و هر چه زودتر باید برای درمان آن اقدام کنید.

چطور پزشکان دخول دردناک را تشخیص می دهند؟

پزشکان برای تشخیص دخول دردناک در مورد سابقه پزشکی، علائمی که دارید، سابقه جنسی، تعداد شرکای جنسی یا تجربه آزار جنسی در گذشته از شما سوال می کنند.

بهتر است صادقانه جواب این سوالات را بدهید ولی اگر دوست ندارید می توانید از پزشکتان بخواهید سراغ سوالات بعدی برود.

همچنین برای تشخیص واژینیسموس و گرید آن معاینه فیزیکی کامل انجام می شود. تشخیص شدت واژینیسموس و علت آن به پزشکتان کمک می کند، بهترین روش درمان را برایتان در نظر بگیرد.

برای درمان واژینیسموس به چه دکتری مراجعه کنیم؟

تشخیص و درمان واژینیسموس در فیلد تخصصی متخصص زنان است. پس اگر با مراجعه به ماما یا پزشکان دیگر بیماری تان تشخیص داده نشده و صرفا لوبریکانت برایتان تجویز می شود اما هنوز نمی توانید نزدیکی کنید اصلاً تعجب نکنید.

بهترین کار مراجعه به یک مرکز تخصصی واژینیسموس در تهران یا شهر خودتان است. این مراکز مجهز به تجهیزات درمان قطعی واژینیسموس بدون جراحی هستند.

زندگی-با-واژینیسموس

درمان قطعی واژینیسموس در شرق تهران (تهرانپارس)

بانوانی که برای درمان واژینیسموس خود در شرق تهران (تهرانپارس) به مطب خانم دکتر جوانمرد خوشدل مراجعه می کنند، می توانند از روشهای زیر برای درمان واژینیسموس با هر گریدی که هست بهره مند شوند:

درمان واژینیسموس با آر اف

درمان واژینیسموس با آر اف یکی از جدیدترین متدهای درمان قطعی واژینیسموس است که با دستگاه آر اف انجام می شود. امواج رادیوفرکوئنسی این دستگاه با نفوذ به عمق عضلات ورودی و کانال واژن باعث ارتعاش در این عضلات و تغییر خاصیت مولکولی آنها می شود.

این تغییرات به ریلکس شدن عضلات موقع دخول کمک می کنند تا انقباض آنها موقع نفوذ نتواند کانال واژن را تنگ و مسدود کند.

تعداد جلسات
درمان واژینیسموس با دستگاه آر اف حدود 3 تا 4 جلسه است. در جلسات اول از پروپ شکمی استفاده می شود اما در جلسات بعدی به دلیل بهبود علائم بیمار، میتوان از پروپ های داخل واژینالی استفاده کرد.

مدت ماندگاری
نتایج درمان با آر اف را می توانید از همان جلسه اول ببینید. درمان با این روشها ماندگاری دائمی دارد و با یک دوره آر اف میتوانید برای همیشه از شر این بیماری خلاص شوید.

درمان-واژینیسموس-با-آر-اف

درمان واژینیسموس با بوتاکس

درمان واژینیسموس با بوتاکس یک روش سریع و قطعی برای درمان شدیدترین گریدهای دخول دردناک است. اگر واژینیسموس شما با روشهای دیگر درمان نشده می توانید بوتاکس واژن را امتحان کنید.

در این روش به عضلاتی بوتاکس تزریق می کنیم که موقع نفوذ دچار انقباض شدید می شوند. بنابراین شناسایی این عضلات و تزریق بوتاکس در محل درست نقش مهمی در موثر بودن این روش درمان دارد.

این روش مثل بوتاکس خط اخم صورت است و با تزریق این ماده، عضلات توانایی انقباض شدید خود را از دست می دهند. به همین دلیل موقع دخول نمی توانند منقبض شوند و کانال واژن را مسدود کنند.

ماندگاری بوتاکس واژن
حدود دو هفته طول می کشد تا نتیجه درمان با تزریق بوتاکس  را ببینید. ماندگاری درمان با این روش موقتی و حدود 4 تا 6 ماه است. بعد از این مدت، بوتاکس به طور طبیعی بر اثر متابولیسم بدن کاملا جذب بافتها می شود و اثر آن از بین می رود.

اما در این مدت عضلات واژن یاد گرفته اند که موقع نفوذ منقبض نشوند. بنابراین با از بین رفتن اثر بوتاکس، نتیجه درمان همچنان ماندگار است و معمولا تا آخر عمر ادامه دارد.

تعداد جلسات تزریق
بعضی از افراد با یک بار بوتاکس واژن کاملا درمان می شوند. اما بعضی از زنان هم به دو بار یا بیشتر تزریق نیاز دارند. اگر بعد از جذب بوتاکس هنوز کمی موقع دخول احساس درد دارید، بهتر است تزریق را یکبار دیگر تکرار کنید تا کاملا این بیماری درمان شود.

آیا واژینیسموس با جراحی درمان می شود؟

واژینیسموس را نمی توان با جراحی درمان کرد. صرفا اگر علت درد موقع دخول و ناتوانی در نفوذ به واژن مربوط به موارد زیر باشد باید جراحی کنید:

  • پرده بکارت عضلانی یا سخت باشد
  • بکارت دفورمه و بدشکل باشد به طوریکه که نفوذ آلت را سخت کند.
  • پرده بکارت سفت باشد و منفذ خیلی ریزی داشته باشد که نفوذ را سخت می کند.

در این موارد با جراحی تحت بیحسی موضعی میتوان پرده را برداشت تا دخول ممکن شود. اما اگر واژینیسموس داشته باشید این جراحی برداشتن بکارت برایتان کاری نمی کند.

درمان واژینیسموس چقدر طول می کشد؟

شدت علائم واژینیسموس ممکن است روی طول مدت درمان تاثیر بگذارد. واژینیسموس های خفیف تر معمولا سریعتر از درجات بالای این بیماری بهبود می یابند.

بنابراین ممکن است مدتی طول می کشد تا نتایج درمان با بوتاکس یا RF را ببینید و باید کمی صبور باشید.

ماندگاری نتایج درمان

درمان قطعی واژینیسموس با آر اف یا تزریق بوتاکس معمولا ماندگاری دائمی دارد و با یک یا دو دوره درمان علائم واژینیسموس کاملا بهبود می یابد.

بهترین مرکز تخصصی واژینیسموس در شرق تهران

کاملا طبیعی است که برای انتخاب جا و نوع درمان اختلال سختی که زندگیتان را تحت تاثیر قرار داده شما را دچار اضطراب کند. اما به کمک نکات زیر می توانید بهترین مراکز تخصصی واژینیسموس در شرق تهران و تهرانپارس را پیدا کنید:

1- پزشک این مرکز باید سالها در زمینه درمان این بیماری تجربه داشته باشد.

2- بهترین متخصص زنان در تهرانپارس به خوبی می داند که تزریق بوتاکس به چه عضلاتی باید انجام شود و اینکه چه روشی برای درمان شما بهتر است.

3- به خوبی به شما گوش می دهد و به تمام سوالات شما و همسرتان درباره این بیماری، گرید و روشهای درمان آن پاسخ می دهد.

4- بهترین مراکز درمان واژینیسموس تهران مجهز به انواع تجهیزات لازم برای درمان واژینیسموس هستند و به هر نوع درمانی که نیاز داشته باشید، می توانید دسترسی پیدا کنید.

یکی از این مراکز برای درمان قطعی واژینیسموس، کلینیک درمان واژینیسموس دکتر جوانمرد خوشدل در تهرانپارس است. در این مرکز میتوانید از بوتاکس واژن و درمان با جدیدترین دستگاه های آر اف ایران برخوردار شوید.

درمان-واژینیسموس-شدید

برای درمان قطعی واژینیسموس با RF و تزریق بوتاکس می توانید به مرکز تخصصی درمان واژینیسموس دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، جراح و متخصص زنان در شرق تهران (تهرانپارس) مراجعه کنید. جهت رزرو نوبت با شماره 77714405-021 تماس بگیرید.

جمع بندی نهایی

بیماری واژینیسموس انواع و درجات مختلفی دارد و ممکن است به دلیل عوامل روحی-روانی یا مشکلات واژن ایجاد شود. برای درمان قطعی واژینیسموس با درجات شدید می توانید درمان با آراف و یا تزریق بوتاکس به عضلات واژن را انجام دهید.

سوالات رایج درباره درمان واژینیسموس در تهران

معمولا کسانی که برای درمان دخول دردناک به مراکز تخصصی واژینیسموس در شرق تهران مراجعه می کنند، سوالات زیر را از متخصصان زنان می پرسند:

هزینه درمان واژینیسموس با  rfچقدر است؟

بستگی به تعداد جلسات آر اف شما دارد. البته تعداد جلسات درمان هم بسته به شدت واژینیسموس در افراد مختلف متفاوت است.

درمان واژینیسموس با بوتاکس برای چه نوع واژینیسموسی خوب است؟

از این روش می توانید برای درمان واژینیسموس اولیه، ثانویه و دیگر انواع واژینیسموس استفاده کنید. معمولا این روش برای گریدهای بالا تجویز می شود.

آیا برای درمان واژینیسموس اولیه به سکس تراپیست هم نیاز دارم؟

هدف اصلی درمان واژینیسموس برطرف کردن علل روحی و جسمی است که مانع نفوذ راحت به واژن شده اند. اگر مشکل شما به جز اسپاسم عضلات واژن مربوط به مشکلات روحی یا آموزش جنسی هم باشد، در کنار درمانهای پزشکی شما را حتما به یک سکس تراپیست ارجاع می دهیم.

اگر سوالی درباره درمان بیماری واژینیسموس دارید در بخش میتوانید آنها را بپرسید.

5/5 - (1 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *