آيا فيبروم باعث عفونت رحم مي شود؟


فیبروم ها، تومورهای غیرسرطانی و خوش خیمی هستند که در اثر تکثیر غیرعادی یک سلول در دیواره عضلانی رحم ایجاد می شوند. فیبروم ها به صورت خوشه ای یا تکی روی دیواره داخلی یا خارجی رحم و یا داخل دیواره عضلانی آن رشد می کنند.
تغییر شکل یا اندازه رحم و گاهی اوقات دهانه رحم یکی از عوارض فیبروم رحم هستند. اما آیا این تغییرات می توانند باعث عفونت رحم شوند. این یکی از سوالاتی که در اغلب بانوان از خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، جراح و متخصص زنان و زایمان می پرسند. در ادامه می توانید پاسخ ایشان به این سوال را بخوانید.

آیا فیبروم می تواند باعث عفونت شود؟

معمولا فیبروم رحم خطرناک نیست، به خصوص اگر ریز باشد. با این حال مشکلات باروری، کم خونی، تورم و درد زیر شکم و مشکلات روده ای از مضرات فیبروم رحم (بخصوص انواع ساب موکوزال و اینترامورال) هستند. در بعضی موارد هم ممکن است فیبروم منجر به عفونت ادراری در زنان شود.
همچنین فیبروم ها می توانند باعث عفونت رحم شوند که نشانه آن تغییر در ترشحات واژن و بوی بد و شدید ترشحات واژینالی است. با تغییر در ترشحات و عفونت فیبروم رحم یا عفونت رحم سریع تر باید به پزشک مراجعه کنید.

فیبروم-رحمی-و-انواع-آن

اگر دچار علائم فیبرومهای بزرگ رحمی هستید، برای درمان آن می توانید از تخصص و تجربه خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، جراح و متخصص زنان و زایمان در این زمینه بهره مند شوید. برای رزرو وقت با شماره 77714405-021 تماس حاصل فرمایید.

اگر سوالی درباره فیبروم رحم یا عفونت رحم دارید، می توانید در بخش نظرات، سوال خود را بپرسید.

3.2/5 - (70 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *