آیا درد سینه نشانه سرطان پستان است؟

درد-سینه-نشانه-سرطان-پستان

آیا درد پستانها باعث نگرانی شما شده و می ترسید که از علائم سرطان باشد؟ اگر به تازگی متوجه دردهای ناگهانی یا طولانی مدتی در سینه یا زیر بغل دارید، اما توده یا تغییراتی حس نمی کنید و نمی دانید باید چه کار کنید، این مقاله می تواند به پرسش های شما در این مورد پاسخ دهد.
دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، جراح و متخصص زنان در این مقاله به شما خواهند گفت که آیا سرطان سینه درد دارد یا نه و درد سرطان سینه چگونه است. برای دسترسی سریعتر به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

درد پستان نشانه چیست؟

بر اساس منابع معتبر علمی درد سینه یا ناحیه زیر بغل در زنان و یا هر گونه احساس ناراحتی و حساسیت سینه ممکن است به یکی از دلایل زیر رخ دهد.

  • تغییرات هورمونی در بلوغ دختران و یائسگی زنان
  • ورم پستان
  • قاعدگی و سندرم پیش از قاعدگی (PMS)
  • درد سینه در بارداری (اغلب در سه ماهه اول)
  • خوب تخلیه نشدن مجرای شیری در روزهای بعد از زایمان که باعث عفونت، درد و ورم سینه می شود.
  • آبسه سینه (نوعی عفونت سینه ها که شبیه به کورک است)
  • کیست سینه (معمولا کیستها خوش خیم و از علل شایع درد سینه در زنان هستند)
  • مصرف برخی داروها مثل متیل دوپا (آلدومت)، اسپیرونولاکتون (آلداکتون)، دیورتیک های خاص، آنادرول و کلرپرومازین

به گفته سایت معتبر کنسر معمولا درد یا ناراحتی سینه در زنان مربوط به چرخه قاعدگی و بیماریهای غیر سرطانی سینه است. اما اگر درد سینه مداوم یا شدید باشد باید برای تشخیص علت آن به متخصص زنان مراجعه کنید حتی اگر مطمئن باشید که درد شما مربوط به سرطان نیست.

علائم-سرطان-پستان-در-زنان

برای درمان درد سینه شما هم می توانید از تخصص خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02177714405 تماس بگیرید.

آیا درد نشانه سرطان پستان است؟

درد پستان، تنها یکی از نشانه های سرطان است که معمولا با دیگر علائم سرطان سینه بدخیم مثل تغییر شکل نوک پستان یا پوسته پوسته شدن آن و ترشحات سینه ظاهر می شود. به گفته CDC آمریکا، این درد می تواند در هر ناحیه ای از سینه ظاهر شود و منحصر به نوک سینه ها نیست؛ اما درد نمی تواند از علائم اولیه سرطان باشد.

معمولا درد سرطان سینه زمانی بروز می کند که تومور در مراحل پیشرفته است و به استخوانها نفوذ کرده و یا بیمار دچار سرطان التهابی سینه است. پس در واقع می توان گفت که درد سینه یا نوک سینه نمی تواند نشانه سرطان سینه باشد.

نکته مهم: معمولا تومورهای سرطانی سینه دردناک نیستند و برای همین نباید منتظر درد باشید و تصور کنید که با وجود تغییرات پستانها یا علائم مشکوک دیگر، هیچ مشکل خاصی ندارید.

علل-درد-سینه

چه زمانی برای درد سینه به پزشک مراجعه کنید

اگر درد و سوزش سینه مداوم و بدون دلیل و یا همراه با علائم زیر باشد باید سریعتر معاینه شوید:

  • خروج ترشحات خونی یا شفاف از نوک پستان
  • با شروع درد یک توده جدید هم ایجاد شده است.
  • توده ای که در پستان حس می کنید، بعد از قاعدگی از بین نمی رود.
  • مشاهده هر نوع علائم عفونت مثل قرمزی موضعی پستان، ترشحات چرکی یا تب

برای درمان درد سینه و تشخیص علت آن شما هم می توانید از تخصص خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02177714405 تماس بگیرید.

جمع بندی نهایی

درد پستان ها معمولا از علائم سرطان سینه در زنان نیست. بلکه می تواند نشانه عفونت، عوارض مصرف برخی داروها، کیست سینه، پریودی یا موارد بی خطر دیگر باشد. درد پستان اگر مربوط به سرطان باشد معمولا در مراحل پیشرفته خود را نشان می دهد و به جز در سرطان سینه التهابی، معمولا درد جزء علائم اولیه سرطان نیست.

سوالات متداول

معمولا در مورد درد سینه و سرطان پستان در زنان سوالات زیر مکرراً از خانم دکتر جوانمرد خوشدل پرسیده می شود:

سرطان سینه چه علائمی دارد؟

علائمی مثل احساس یک توده در سینه یا زیر بغل، بزرگ شدن یکی از سینه ها، تغییر شکل در یکی از پستان ها یا نوک سینه ها، تغییر رنگ پوست یا پوست پرتقالی پستان و خروج ترشحات خونی یا چرکی از نوک سینه برخی از علائم کنسر سینه هستند.

چطور از سلامت سینه مطمئن شویم؟

می توانید ماموگرافی خود را منظم انجام دهید و در صورت مشاهده تغییرات در ظاهر و حساسیت یک یا هر دو سینه هر گونه تغییر را فوراً به پزشکتان اطلاع دهید.

سرطان سینه التهابی چه علائمی دارد؟

درد، قرمزی پوست سینه به صورت راش، منافذ گشاد شده پوست و ضخیم شدن پوست از علائم سرطان سینه التهابی هستند.

اگر شما هم سوالی درباره درد سینه و سرطان پستان دارید، در بخش نظرات می توانید آنها را از خانم دکتر جوانمرد خوشدل بپرسید.

5/5 - (2 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *