بهترین دکتر زنان برای درمان فیبروم رحم

بهترین دکتر زنان برای درمان فیبروم

فیبروم رحمی یکی از شایعترین بیماریهای رحم بین خانمها است. هرچند این بیماری اکثرا به درمان نیاز ندارد ولی فیبرومهایی نیز هستند که در صورت عدم توجه به درمان، می توانند کشنده باشند. درمان برخی فیبرومها فقط با جراحی امکانپذیر است. گاهی نیز به دلیل اشتباه در تشخیص ممکن است بی دلیل زیر تیغ جراحی بروید. درحالیکه فیبروم شما می توانست با روشهای دیگر درمان شود. به همین دلیل است که در موارد ابتلا به فیبرومهایی که وخیم هستند توصیه می شود، بهترین دکتر زنان برای درمان فیبروم رحم خود انتخاب کنید. در این مقاله به موضوع فیبروم، علائم، روشهای تشخیص و درمان آن پرداخته شده است. همچنین به شما خواهیم گفت چرا انتخاب یک دکتر خوب برای درمان فیبروم مهم است. برای دسترسی سریعتر به مطالب این مقاله از فهرست زیر استفاده کنید.

فیبروم رحم چیست؟

فیبروم رحمی غالبا (99 درصد مواقع) تومورهای خوش خیم و غیر سرطانی هستند که در دیواره داخلی رحم رشد می کنند. این بیماری به نسبت شایع است و ۲۰ تا ۵۰ درصد زنان در طول زندگی خود این فیبروم ها را تجربه می کنند. فیبرومها انواع مختلفی دارند و می توانند در نقاط مختلف رحم به وجود آیند. حتی اندازه فیبرومها معمولاً متفاوت و از کوچک تا خیلی بزرگ متغییر است. وجود فیبروم رحمی خطر ابتلا به سرطان رحم یا نازایی را افزایش نمی دهد. اما وجود فیبرومهای رحمی می تواند ریسک سقط جنین یا زایمان زودرس را افزایش داده یا مشکلات ناباروری را ایجاد کند.

فیبروم رحمی

علت به وجود آمدن فیبروم رحم

علت ابتلا به فیبروم رحم هنوز کاملا شناخته شده نیست و دلیل قطعی فیبروم رحم نامعلوم است. اما پزشکان احتمال می دهند علت ایجاد فیبروم رحمی مربوط به یکی از دلایل زیر باشد:

  • عوامل ارثی
  • عدم تعادل هورمونی
  • اضافه وزن
  • پایین بودن سطح هورمون زنانه‌ی پروژسترون
  • تغذیه نامناسب و مصرف غذاهای مضر برای فیبروم رحمی
  • استرس زیاد

بیشتر بخوانید: چه غذاهایی برای فیبروم مفید است

علائم فیبروم رحم

فیبروم رحم ممکن است هیچ علائمی نداشته باشد. اما گاهی نیز فیبروم رحمی با علائم زیر همراه است:

  • داشتن احساس نیاز مکرر به دفع ادرار
  • دشواری در دفع ادرار
  • درد زیاد در ناحیه شکم
  • بزرگ و متورم شدن شکم
  • احساس فشار و سنگینی در لگن، پاها یا کمر
  • پریودهای سنگین و با درد زیاد و طولانی
  • دخول دردناک
  • نفخ شکم یا یبوست

به یاد داشته باشید که اگر فیبروم رحم در دختر مجرد ظاهر شود با علائمی مثل ورم شکم، لکه بینی بین قاعدگی و درد در ناحیه لگن، پاها و کمر همراه است.

چگونگی تشخیص فیبروم رحمی

اگر با هر یک از علائم فیبروم رحم مواجه شدید باید حتما یک دکتر زنان خوب برای درمان فیبروم خود پیدا کنید. دردهای شکم ممکن است به خاطر چرخش تخمدانها باشد که در این صورت می تواند حتی به مرگ بیمار منجر شود. یک دکتر زنان خوب برای درمان فیبروم شما، به علت بروز فیبروم می پردازد. اگر نیاز به درمان داشته باشید، روشهای درمانی از فردی به فرد دیگر متفاوت خوهد بود. پزشک متخصص برای تشخیص فیبروم رحمی ممکن است از روش ام آر آی یا سونوگرافی استفاده کند. متخصص فیبروم رحمی پس از تشخیص مشکل شما می تواند بهترین روش درمانی را برایتان انتخاب کند.

چگونگی تشخیص فیبروم رحمی

اگر با علائم شدید فیبروم رحمی مواجه هستید، برای تشخیص و درمان آن به شما خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، متخصص و جراح زنان را پیشنهاد می کنیم. خانم دکتر جوانمرد بعد از بررسی وضعیت فیبرومها بهترین روش درمان را به شما پیشنهاد خواهند کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره 77714405-021 تماس بگیرید.

راههای درمان فیبروم های رحمی

رشد فیبروم رحم گاهی خودبخود متوقف می شود. بسیاری از این فیبرومها نیازی به درمان ندارند و خودشان از بین می روند. اما اگر فیبروم شما به درمان نیاز داشته باشد، متخصص فیبروم رحم برای درمان آن ممکن است با توجه به تشخیص خود از یکی از راههای زیر برای درمان فیبروم رحمی استفاده کند:

دارو درمانی: دارو درمانی فیبروم رحمی یکی از راههای کنترل علائم فیبروم رحمی، کاهش اندازه فیبرومها و یا ایجاد یائسگی کاذب برای کاهش رشد فیبرم است.

هایفوتراپی: در این روش برای درمان فیبروم رحم، پزشک از امواج اولتراسوند برای تخریب فیبرمها استفاده می کند.

عمل هیسترکتومی: ممکن است از روش جراحی برای خارج کردن فیبرومها استفاده شود. تنها راه مطمئن برای درمان دائمی فیبروم رحمی، هیسترکتومی است که با برداشتن کامل رحم یا تخمدانها انجام می شود. قبل از انتخاب این روش تمام عوارض و خطرات هیسترکتومی توسط پزشک به شما اطلاع داده می شود.

میومکتومی: در جراحی میومکتومی بافت فیبروم دار شده رحم برداشته می شود اما آن بخشی از رحم که سالم مانده باقی می ماند. یعنی  برخلاف هیسترکتومی، رحم به طور کامل برداشته نمی شود.

آمبولیزاسیون عروق رحمی: روش با قطع جریان خون همراه است. بنابراین خون‌رسانی به بافت فیبروم رحم کندی یا متوقف  می شود تا رشد فیبروم کاهش یا توقف یابد. این روش با عوارضی همراه است.

دکتر خوب برای درمان فیبروم رحم

انتخاب پزشک در درمان فیبروم شما تاثیر مهمی دارد. به خصوص اگر برای درمان فیبروم رحم به شما روش جراحی پیشنهاد شده حتما به دنبال بهترین دکتر جراح فیبروم رحم باشید. زیرا بخشی یا تمام رحم شما به عنوان یک اندام مهم قرار است برداشته شود. انتخاب بهترین جراح فیبروم در تهران شاید کار مشکلی به نظر برسد. یکی از روشهای انتخاب بهترین جراح فیبروم این است که از کسانی که قبلا جراحی کرده اند و از نتیجه راضی بوده اند سوال کنید. یا در مورد تخصص و مهارت پزشک، از بیماران حاضر در مطب که از مراجعین قبلی هستند درباره پزشک سوال کنید. اگر ساکن تهران هستید، می توانید به دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی مراجعه کنید. خانم دکتر جوانمرد یکی از بهترین دکتر زنان برای درمان فیبروم در تهران است. درمان فیبروم دکتر جوانمرد به شرایط بیمار و نوع فیبروم رحمی او بستگی دارد. ممکن است به جراحی نیاز نداشته باشید و با روشهای غیر جراحی بتوانید فیبروم خود را درمان کنید. تشخیص این نکته بسیار مهم است که بیمار با چه روشی می تواند درمان شود. در این صورت نیازی نیست بی دلیل زیر چاقوی جراحی قرار بگیرید.

دکتر منیژه جوانمرد خوشدل

اگر به دنبال بهترین دکتر زنان برای درمان فیبروم در تهران هستید، به شما خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، متخصص و جراح زنان را توصیه می کنیم. خانم دکتر جوانمرد بهترین جراح فیبروم تهران هستند و مناسبترین روش جراحی را برای شما در نظر خواهند گرفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره 77714405-021 تماس بگیرید.

هزینه بهترین دکتر جراح فیبروم رحم

هزینه جراحی به موارد زیادی بستگی دارد، مثلا به: شهر، نوع روش درمان، پزشک، محلی که جراحی انجام می شود. به عنوان مثال اگر ساکن تهران هستید، مسلما هزینه بهترین جراح فیبروم در تهران بیشتر از شهرهای دیگر خواهد بود. اگر از بیمه استفاده می کنید، این هزینه ها کمتر خواهد شد. ولی هزینه همیشه نباید اولین اولویت شما باشد. در واقع شما با انتخاب بهترین دکتر زنان برای درمان فیبروم در تهران می توانید از عوارض یک جراحی ناکارآمد یا اشتباه در امان بمانید.

سخن پایانی

فیبروم رحمی، توده های غیرسرطانی در رحم هستند. وجود این توده ها اغلب بدون علائم است ولی گاهی نیز با علائم شدیدی مثل خونریزی غیرطبیعی، درد شدید و غیره همراه هستند. در صورت بروز چنین علائمی باید به یک دکتر خوب برای درمان فیبروم رحم مراجعه کنید. علت بروز فیبرومها هنوز بطور قطعی مشخص نشده است. اما پزشکان اعتقاد دارند عوامل ارثی و محیطی مثل استرس، چاقی، تغذیه ناسالم و غیره می تواند علت ایجاد فیبروم رحمی باشد. فیبرومها اغلب بدون درمان و خودبخود از بین می روند اما گاهی نیز به درمان نیاز دارند. پزشکان براساس تشخیص خود ممکن است از روشهای جراحی (هیسترکتومی، میومکتومی، …) یا روشهای غیرجراحی برای درمان فیبروم رحمی استفاده کنند. اگر نیاز به جراحی داشته باشید، توصیه می شود برای این کار از تخصص بهترین دکتر جراح فیبروم رحم بهره مند شوید.

در این مقاله به موضوع فیبروم و انتخاب بهترین دکتر زنان برای درمان فیبروم رحم پرداخته شد. در صورتی که سوالی درباره این موضوع دارید، می توانید در بخش نظرات، زیر همین مقاله آنرا مطرح نمایید.

2.6/5 - (53 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *