آيا فيبروم باعث کم خونی می شود؟

فیبروم-رحم-و-کم-خونی

فیبروم ها تا زمانی که کوچک هستند یا در جای حساسی از رحم قرار نگرفته اند، هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند. این تومورهای خوش خیمی رحمی، در واقع تومورهای عروقی هستند که از رگ های خونی رحم تغذیه می کنند. پاره شدن و خونریزی فیبروم و قاعدگی سنگین منجر به خونریزی شدید می شود که از عوارض فیبروم رحم است.
سوالی که معمولا از متخصص زنان پرسیده می شود، این است که آیا درمان نشدن فیبروم به کم خونی زنان منجر می شود یا نه. در ادامه می توانید پاسخ خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، جراح و متخصص زنان و زایمان را به این سوال مهم درباره فیبروم و کم خونی بخوانید. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

آیا فیبروم می تواند باعث کم خونی فقر آهن شود؟

خانم هایی که فیبروم رحمی دارند، بیشتر از زنان دیگر خون خود را به علت پریود طولانی و لکه بینی بین دو سیکل از دست می دهند. این به معنای از دست دادن هموگلوبین است که یک پروتئین غنی از آهن در گلبول های قرمز خون است.

وقتی آهن از خون تخلیه می شود، بیمار دچار وضعیت کمبود گلبول های قرمز خون یا ایجاد گلبول های قرمز ناکارآمد شده و دیگر خون نمی تواند اکسیژن را حمل کند. در این حالت، فرد دچار بیماری کم خونی فقر آهن یا آنِمی می شود.

علائم-کم-خونی-شدید-یا-آنمی

برای درمان فیبروم رحمی و پیشگیری از آنمی می توانید به مطب خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، متخصص و جراح زنان و زایمان در شرق تهران مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 77714405-021تماس بگیرید.

فیبروم رحمی و کم خونی

انواع فیبروم رحمی به روشهای زیر منجر به از دست رفتن خون و در نتیجه کم خونی در زنان می شود که عارضه ی خطرناکی است:

  • قاعدگی سنگین
  • پریود طولانی
  • لکه بینی
  • کاهش پاسخ مغز استخوانها (محل خونسازی بدن) به فقر هموگلوبین در اثر فیبروم

همچنین فیبروم ها باعث اختلالات هورمونی شده و ماهیچه های رحم را به طور غیرعادی شل می کنند. به همین دلیل در طول قاعدگی بیمار بیش از حد دچار خونریزی می شود.

آیا فیبروم بعد از یائسگی باعث کم خونی می شود؟

بعد از یائسگی هم ممکن است زنان علائم فیبروم مثل خونریزی شدید و لکه بینی مکرر را تجربه کنند که منجر به کم خونی می شود.

اگر شما هم سوالی درباره فیبروم رحمی و کم خونی دارید، در بخش نظرات می توانید آنها را با ما در میان بگذارید.

3.8/5 - (14 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *