آيا امکان دارد فيبروم بترکد؟

ترکیدن-فیبروم-رحم

در یائسگی با کاهش هورمون استروژن ممکن است فیبروم ها خود به خود و یا در اثر استفاده از برخی داروها مثل آگونیستها از بین بروند. در مقابل، در تماس با استروژن زیاد مثل دوران بارداری، بعضی میوم ها به سرعت رشد می کنند و بزرگ می شوند.
افراد مبتلا به میوم رحمی، بدلیل رشد سریع فیبروم نگران ترکیدن میوم و عوارض آن هستند. خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، جراح و متخصص زنان و زایمان، در این مقاله به این سوال پاسخ می دهند که آیا ترکیدن فیبروم رحم امکانپذیر است یا نه. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

آیا ترکیدن فیبروم رحم ممکن است؟

هر چند پاره شدن فیبروم و ترکیدن آن یک اتفاق نادر است ولی احتمال بروز آن صفر نیست و ممکن است فیبروم شما بترکد. پارگی فیبروم یک وضعیت خیلی جدی است و هر چه سریعتر باید به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید.

دفع کامل فیبروم هم یکی از خطرات میوم رحم است که می تواند منجر به درد فیبروم رحم و خونریزی شدید شود. خونریزی ناشی از ترکیدن فیبروم رحم یا دفع فیبروم می تواند تا سر حد مرگ یا از کار افتادن بعضی از اندام های حیاتی باشد. بنابراین قبل از بروز این عوارض باید درمان فیبروم رحم را جدی بگیرید.

علل-بروز-فیبروم

علائم ترکیدن فیبروم رحم

پاره شدن فیبروم رحمی با علائم زیر همراه است:

  • درد شدید و ناگهانی شکم
  • تب با درجه پایین
  • بالا رفتن تعداد گلبول های سفید خون
  • افزایش فشار خون

پاره شدن فیبروم رحم و خونریزی داخلی نیز خطرناکترین علامت پارگی میوم رحمی است. اگر به موقع به پزشک مراجعه نشود، احتمال مرگ بیمار در اثر خونریزی زیاد وجود دارد. همچنین خونریزی فیبروم می تواند باعث آنمی یا کم خونی شدید شود. پس اگر میوم دارید، حتما باید این علائم را جدی بگیرید.

برای درمان فیبروم و جلوگیری از ترکیدن آن می توانید به مطب خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، جراح و متخصص زنان و زایمان مراجعه و از سالها تجربه موفق ایشان در درمان انواع میوم بهره مند شوید. برای رزرو وقت با شماره 77714405-021 تماس حاصل فرمایید.

اگر شما هم سوالی درباره ترکیدن فیبروم رحم یا روش های درمان فیبروم دارید، می توانید در بخش نظرات این مقاله سوالات خود را مطرح کنید.

4.1/5 - (55 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *