دکتر خوب برای درمان آندومتریوز

دکتر خوب برای درمان آندومتریوز

بیماری آندومتریوز یکی از بیماری های دستگاه تناسلی است. این بیماری بیشتر در سنین 30 تا 40 سالگی در خانمها بروز می کند. اصلی ترین علامت این بیماری وجود دردهای بسیار شدید در نزدیکی قاعدگی است. آندومتریوز می تواند باعث نازایی در برخی خانمها شود. روشهای مختلفی برای کاهش یا رفع علائم این بیماری وجود دارد. ما در این مقاله علاوه بر معرفی بیماری آندومتریوز و راههای درمان آن، به انتخاب دکتر خوب برای درمان اندومتریوز نیز پرداخته ایم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. برای دسترسی سریعتر به مطالب این مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

بیماری آندومتریوز چیست؟

بیماری آندومتریوز بیماری است که در آن بافت مخاط رحم در قسمتهای دیگر بدن به خصوص ناحیه لگن رشد می کند. مثلا در تخمدانها، لوله های فالوپ، پرده صفاق و غدد لنفاوی. در زمان قاعدگی پوشش داخلی رحم فرو می ریزد اما آندومتری که خارج از رحم رشد کرده نمی تواند این کار را انجام دهد. به همین دلیل فرد به دردهای شدیدی دچار می شود. بیماری آندومتریوز گاهی منجر به نازایی می شود.

علائم بیماری آندومتریوز

بیماری آندومتریوز در اغلب موارد هیچ علائمی نشان نمی دهد. اما در برخی زنان نیز با علائمی همراه است. علائم بیماری آندومتریوز در زنان عبارت است از:

  • قاعدگی بسیار دردناک که با خوردن قرصهای مسکن رایج کم نمی شوند.
  • درد مزمن کمر و لگن
  • قاعدگی های بیش از هفت روز
  • قاعدگی سنگین (تعویض هر دو ساعت یکبار نوار بهداشتی)
  • اسهال، یبوست، نفخ، تهوع و استفراغ
  • درد هنگام نزدیکی یا گرفتگی عضلات شکم موقع نزدیکی
  • درد هنگام معاینه لگنی

علایم بیماری آندومتریوز در زنان در زمان قاعدگی کم می شود و به طور موقت با بارداری از بین می رود. علائم بیماری آندومتریوز با یائسگی و قطع پریودی کاملا از بین می رود.

بیشتر بخوانید: اولین علائم یائسگی زودرس

علائم بیماری آندومتریوز

علت بیماری آندومتریوز

هنوز علت بیماری آندومتریوز به طور قطعی مشخص نشده است اما ممکن است دلیل بیماری آندومتریوز مربوط به یکی از موارد زیر باشد:

  • ورود خون قاعدگی به لوله های فالوپ یا ناحیه لگن به جای خروج آن از بدن به خاطر ناهنجاری در ساختار رحم
  •  رشد سلول های جنینی در ناحیه لگن
  • تشکیل آندومتریوز در زمان جنینی (علائم بیماری با رسیدن به بلوغ در فرد بروز می کند)
  • اگر یکی از نزدیکان شما مبتلا به آندومتریوز بوده احتمال ابتلا به این بیماری در شما بیشتر می شود.
  • افزایش سطح هورمون استروژن
  • اختلالات سیستم ایمنی که مانع از تخریب بافت اندومتر خارج از رحم می شود.
  • برخی بیماری ها مانند عفونت لگن، آلرژی، خود ایمنی، سرطان تخمدان، سندرم خستگی مزمن، سرطان سینه و آسم.

افراد مستعد ابتلا به آندومتریوز

برخی افراد ممکن است بیش از دیگران در معرض ابتلا به آندومتریوز باشند. این افراد عبارتند از:

  • افرادی که زایمان یا بارداری نداشته اند.
  • افرادی که بلوغ زودرس داشته اند.
  • افرادی که دیرتر به سن یائسگی می رسند.
  • کسانی که مادر، خواهر یا خاله آنها مبتلا به اندومتریوز بوده است.
  • افرادی که چرخه قاعدگی آنها کمتر از 27 روز باشد.
  • افرادی که الکل  و کافئین مصرف می کنند یا ورزش نمی کنند. این موارد میزان هورمون استروژن را زیاد می کند. افزایش این هورمون یکی از دلایل ابتلا به آندومتریوز است.

روش تشخیص آندومتریوز

هیچ روش قطعی و دقیقی برای تشخیص بیماری آندومتریوز وجود ندارد. اما پزشکان بسته به شرایط بیماری برای تشخیص بیماری اندومتریوز از ترکیبی از روشهای زیر استفاده خواهد کرد:

  • شرح حال بیمار و معاینه لگنی
  • آزمایش خون
  • سونوگرافی
  • ام آر آی
  • لاپاراسکوپی

تشخیص آندومتریوز با ام آر آی

اگر به دنبال یک دکتر خوب برای درمان اندومترویوز در تهران هستید، ما به شما خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره 77714405-021 تماس حاصل فرمایید.

راههای درمان بیماری آندومتریوز

دردهای شدید لگنی و نازایی از عوارض بیماری اندومتریوز هستند که برای درمان آنها لازم است به یک دکتر خوب متخصص اندومتریوز مراجعه کنید. پزشک بر اساس تشخیص خود و شدت علائم بیماری یکی از روشهای درمان آندومتریوز زیر را ممکن است به شما پیشنهاد کند:

دارو درمانی

ممکن است پزشک برای دردهای شدید لگنی یا قاعدگی برایتان داروهای مسکن و ضد التهاب استروئیدی (ایبوپروفن، مفنامیک اسید یا ناپروکسن) یا داروهای هورمونی (قرص پیشگیری از بارداری، قرص یا آمپول پروژسترون، …) تجویز کند.

جراحی

اگر بیمار به دارو درمانی پاسخ ندهد، پزشک نواحی مبتلا به آندومتریوز را با روش جراحی هیسترکتومی بر می دارد. این روش با توجه به شدت علائم و اینکه آیا بیمار بارداری قبلی داشته یا تمایلی به بارداری دارد یا نه انتخاب می شود. برای انجام عمل هیسترکتومی به دلیل حساس بودن جراحی و عوارض و خطرات عمل هیسترکتومی بهتر است به یک دکتر خوب برای اندومتریوز مراجعه کنید.

دکتر خوب برای آندومتریوز در تهران

برای درمان اندومتریوز اگر به جراحی نیاز داشته باشید، بهتر است به یک دکتر خوب برای درمان اندومتریوز مراجعه کنید. به خصوص اگر برای درمان نازایی خود اقدام کرده اید. برای اطمینان از اینکه متخصص خوبی برای درمان انتخاب می کنید، می توانید سابقه پزشکی او را بررسی کنید. حتی بیماران قبلی می توانند به خوبی در انتخاب یک دکتر خوب برای عمل اندومتریوز به شما کمک کنند. پس حتما خوشنامی و شهرت جراح را برای عمل هیسترکتومی در نظر داشته باشید. تشخیص آندومتریوز همانطور که گفته شد روش دقیقی ندارد. بنابراین مراجعه به یک دکتر زنان خوب برای اندومتریوز می تواند به تشخیص بهتر و به موقع بیماری تان کمک کند. برای مراجعه به یک دکتر خوب برای اندومترویوز در تهران می توانید به مطب خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل مراجعه کنید. ایشان بهترین متخصص زنان در تهرانپارس هستند.

دکتر منیژه جوانمرد خوشدل

اگر به دنبال یک دکتر خوب برای اندومترویوز در تهران هستید، می توانید به خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل مراجعه کنید. خانم دکتر جوانمرد با سالها تجربه در زمینه انواع عملهای هیسترکتومی بعنوان یکی از بهترین متخصصان زنان در تهرانپارس است. برای اطلاع از هزینه عمل آندومتریوز و رزرو نوبت با شماره 77714405-021 تماس بگیرید.

هزینه عمل آندومتریوز

هزینه دقیقی برای عمل آندومتریوز نمی توان اعلام کرد. زیرا هزینه عمل آندومتریوز به شدت بیماری، مدت زمان لازم برای جراحی، انتخاب دکتر خوب برای اندومتریوز و غیره بستگی دارد. مثلا برداشتن تخمدانها به همراه بافتهای مبتلا به آندومتریوز جراحی را طولانی تر می کند و روی هزینه ها تاثیر دارد. حتی شهر یا محل درمان (کلینیک، بیمارستان، …) روی قیمت تاثیر دارد. هزینه عمل آندومتریوز در تهران به طبع از بسیاری از شهرهای دیگر گرانتر خواهد بود. بهتر است برای اطلاع از هزینه عمل آندومتریوز به مطب مراجعه کنید. پزشک بعد از معاینه و تشخیص می تواند هزینه مورد نیاز برای جراحی را به شما اعلام کند.

سخن پایانی

دلیل بیماری آندومتریوز هنوز ناشناخته است. با این حال تصور می شود مواردی مثل افزایش استروژن، وراثت، سابقه ابتلا به برخی بیماریها و … علت بیماری آندومتریوز باشند. گاهی این بیماری با علائمی مثل دردهای شدید قاعدگی، خونریزی های زیاد پریودی، قاعدگی های طولانی همراه است. گاهی نیز اندومتریوز بدون علائم است. تشخیص این بیماری نیز روش قطعی ندارد ولی به کمک معاینه و برخی آزمایشها قابل تشخیص خواهد بود. پزشکان برای درمان بیماری از داروهای مسکن و داروهای هورمونی استفاده می کنند. اگر اندومتریوز با این روشها کنترل و درمان نشود، از جراحی هیسترکتومی برای برداشتن بافتهای مبتلا به آندومتریوز استفاده می شود. هیسترکتومی یا عمل برداشتن رحم و تخمدانها، جراحی حساسی است. بنابراین توصیه می شود برای جراحی حتما به یک دکتر زنان خوب برای اندومتریوز مراجعه کنید.

در صورتی که سوالی در مورد دکتر خوب برای اندومترویوز در تهران دارید، می توانید از بخش نظرات زیر این مقاله، سوالات خود را مطرح نمایید. به سوالات شما در همین صفحه پاسخ داده خواهد شد.

3.1/5 - (38 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *