آيا فيبروم باعث ريزش مو مي شود؟

فیبروم-و-ریزش-مو

اختلالات هورمون تیروئید و انسولین، تغییرات هورمون های زنانه و برخی از بیماریها باعث ریزش مو در خانم ها می شوند. یکی از سوالاتی که زنان مبتلا به فیبروم رحم می پرسند، این است که ریزش مو از عوارض فیبروم رحم است و آیا عفونت رحم باعث ریزش مو می ‌شود؟
خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، جراح و متخصص زنان و زایمان در این مقاله به این سوال مهم در مورد فیبروم و ریزش مو پاسخ داده اند. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

آیا فیبروم باعث ریزش مو میشود؟

عفونت رحم و فیبروم رحمی بطور مستقیم باعث ریزش مو در زنان نمی شود. یعنی ریزش موها را نمی توان از علائم فیبروم رحمی که یکی از شایع ترین عفونت های رحمی در زنان است، به حساب آورد. اما فیبروم رحمی و ریزش مو به طور غیر مستقیم به صورت زیر بهم ربط دارند:

آنمی یا کم خونی

پریود سنگین و طولانی در اثر فیبروم منجر به کم خونی در زنان می شود. آنمی باعث می شود اکسیژن رسانی به فولیکول های مو که توسط گلبول های قرمز خون انجام می شود، کاهش پیدا کرده و موها دچار ریزش شوند.

اختلال در ترشح هورمون های زنانه

یکی دیگر از تاثیرات فیبروم و ریزش مو، اختلال در عملکرد تخمدانهاست که به خاطر فیبروم های رحمی بروز می کند. بنابراین تعادل هورمون های جنسی که تخمدانها آنها را ترشح می کنند، بهم می خورد. اختلال در هورمون های زنانه یکی از عوامل ریزش مو در خانم ها است.

افزایش وزن سریع، قاعدگی نامنظم یا تاخیر در پریودی که همگی ناشی از فیبروم رحم هستند نیز می تواند منجر به ریزش مو در زنان شود. با درمان علل زمینه ای ریزش مو و فیبروم های خود، دوباره می توانید موهایتان را به حالت قبل از ریزش برگردانید.

بیشتر بخوانید: آيا فيبروم باعث عقب افتادن پريود مي شود؟

روشهای-درمان-میوم-رحمی

برای درمان علائم فیبرومهای بزرگ رحمی و عوارض آن شما هم می توانید به مطب خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل، جراح و متخصص زنان و زایمان در شرق تهران مراجعه کنید. برای رزرو وقت با شماره 77714405-021 تماس بگیرید.

3.6/5 - (15 امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *